محاسبه مقدار ساعت كاركرد و حقوق و مزاياي كاري
دسته بندي |
فرم و مستندات |
فرمت فايل |
rar |
حجم فايل |
19 كيلو بايت |
تعداد صفحات |
2 |
فايل محاسبه مقدار ساعت كاركرد و حقوق و مزاياي كاري شامل 2 شيت مي باشد:
شيت اول محاسبه ساعت موظفي طبق حضور روزانه را انجام مي دهد.
و شيت دوم محاسبه ميزان حقوق و مزاياي مربوطه بر مبناي ساعت حضور وارد شده در شيت اول را انجام ميدهد.
*** نكته مهم اينكه : به منظور دريافت خروجي صحيح از اين فايل، فقط در كادرهاي سفيد رنگ مجاز به وارد كردن عدد مي باشيد و ساعت حضور نيز بايستي بصورت ساعت و اعشاري از ساعت وارد شود، نه بصورت ساعت و دقيقه.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
فضاهايي خدماتي پشتيباني هتل
دسته بندي |
معماري |
فرمت فايل |
pptx |
حجم فايل |
16.896 مگا بايت |
تعداد صفحات |
66 |
معرفي و مشخصات و شرايط كليه فضاهايي هتل شامل فضاهايي خدماتي و پشتيباني هتل. ...
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
نقاشي معاصر ايران
دسته بندي |
هنر و گرافيك |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
13.094 مگا بايت |
تعداد صفحات |
127 |
چكيده:
نقاشي معاصر ايران به دوره اي اطلاق مي شود كه از دهه 1320 آغاز شده است و تا كنون ادامه دارد. در اين رساله چهار تن از نقاشان كه فعاليت خود را از دهه هاي آغازين اين دوران شروع كردند، مورد بررسي قرار خواهند گرفت؛ حسين كاظمي، منوچهر يكتايي، ابوالقاسم سعيدي و سهراب سپهري.
اين نقاشان به طور عمده طبيعت را وسيلة بيان كار خود قرار داده اند. انتخاب اين نقاشان بر اين ديدگاه استوار است كه هر يك از آن ها از زاويه اي خاص و نگاهي شخصي به يك موضوع مشترك نگاه مي كنند. تمامي آن ها از فرهنگ ايراني سر بر مي آورند و به دوره اي مشترك تعلق دارند، هر چند تحت تأثير فضاهاي مختلف، تأثّرات متفاوتي در آثار آن ها آشكار مي شود. در اين رساله سعي مي شود تا با تأمل در مفهوم طبيعت و خوانش دوره كوتاهي از نقاشي معاصر ايران، سرانجام به طور جداگانه، با تأمل بر آثار هر نقاش به دنياي دروني او نزديك شويم. در اين سفر نگارنده سعي مي كند با همدلي با خالق اثر به عميق ترين لايه هاي تخيل او نزديك شود. پايه چنين تحليلي بر نقد تخيلي استوار است. بر اين اساس وحدت و بقاي خيالپردازي در توشه گيري از عناصر چهارگانه وجود؛ آب، باد، خاك و آتش به انسجام مي رسد. در غير اين صورت پايه هاي تخيل سست است و اثر هنري اصيل در حد بازي هاي فرمي و تصويري تنزّل خواهد كرد. اين كه تأثيرات بيروني تا چه حد به اين دنياي دروني هنرمند راه مي يابند و او چگونه در رسيدن به خلقت وجودي ناب اثر با عنصر خلق آن اثر يگانه مي شود مورد تحليل قرار خواهد گرفت.
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه ....................................................1
فصل اول؛ طبيعت و نقاشان منظره پرداز
- انسان شرقي و غربي در مواجهه با طبيعت .......4
- ويژگي هاي منظره پردازي ايراني و اروپايي ...........7
فصل دوم؛ نقاشي معاصر ايران
- تفكر و نقاشي معاصر ايران .....................18
- تحولات فرهنگي هنري دهه40-20 ...........20
فصل سوم؛ حسين كاظمي
- در باره حسين كاظمي ..................27
- نقدهاي منتشر شده ..............30
- تحليل آثار ................ 33
فصل چهارم؛ منوچهر يكتايي
- درباره منوچهر يكتايي ....................51
- نقدهاي منتشر شده ......................56
- تحليل آثار ..............................61
فصل پنجم؛ ابوالقاسم سعيدي
- درباره ابوالقاسم سعيدي .................76
- نقدهاي منتشر شده .....................77
- تحليل آثار ..................................82
فصل ششم؛ سهراب سپهري
- درباره سهراب سپهري ...................98
- نقدهاي منتشر شده ....................101
- تحليل آثار .................................104
فصل هفتم: نتيجه گيري
- نتيجه گيري ...............................123
- فهرست منابع .........................................................................................................127
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
گزارش كارآموزي رشته حسابداري در شبكه بهداشت و درمان
دسته بندي |
حسابداري |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
25 كيلو بايت |
تعداد صفحات |
31 |
يكي از اهداف انقلاب فرهنگي ايجاد دگرگوني اساسي در دروس اساسي در دروس علوم انساني دانشگاهها بود و اين امر مستلزم بازنگري منابع درسي و تدوين دروس عملي بود اما اهميت موضوع اقتضا مي كرد كه با تدوين دروس عملي در بين واحدهاي دانشگاهي سعي در بهتر يادگيري دروس نظري گردد. اما از بين واجدهاي عملي مي توان به واحد كارآموزي اشاره كرد . در اين واحد سعي شده تا واحدهاي نظري پاس شده توسط كارآموز دانشجويان را بطور عملي بهتر بياموزد و بتواند يادگيريهاي خويش را افزايش دهد .
فهرست
فصل اول
1-1 موسسات خدماتي
2-1 زمانبندي و نحوه انجام كار
3-1 نحوه انجام كار بطور خلاصه
فصل دوم
1-2 محل شبكه بهداشت و درمان
2- 2 زير مجموعه هاي شبكه بهداشت
3-2 زير مجموعه هاي شبكه بهداشت
4-2 رئيس شبكه
5-2 تاريخچه شبكه بهداشت و درمان
6-2 تغييرات
7-2 تغييرات در واگذاري
8-2 خانه بهداشت
فصل سوم
1-3 چرخه حسابداري در موسسات خدماتي
2-3 اركان سازمان
3-3 زيرمجموعه امور مالي
4-3 شرح وظايف
5-3 عامل ذيحساب
6-3 امور مالي
7-3 حسابداري
8-3 دفتر روزنامه
9-3 سند حسابداري
10-3 معين
11-3 منابع درآمد
12-3 انبارداري
13-3 وظايف امين اموال
14-3 شرح وظايف تداركات
15-3 پرسنل
16-3 پرداختيها
17-3 پرداختيهاي جاري
18-3 پرداختي از محل اختصاصي
19-3 پرداختيها از محل رديف
20-3 تامين پرداختيها
چارت فصول هزينه
اعتبارات هزينهاي
22-3 حقوق و دستمزد
23-3 نحوه محاسبه حقوق
24-3 بيمه حقوق پرداختي
25-3 اعتبارات
26-3 بودجه
27-3 ثبت گردش پول
28-3 بستن حسابها
فصل چهارم
1-4 تهيه صورتهاي مالي
2-4 تشكيل جلسات شوراي سازمان و نحوه اتخاذ تصميم
3-4 شوراي سازمان
4-4 ايران محاسبات كشور
5-4 شوراي اقتصادي
6-4 حسابرس
7-4 وظايف حسابرس
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
فسفات كاري و آماده سازي سطوح فلزي
دسته بندي |
شيمي |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
10.894 مگا بايت |
تعداد صفحات |
230 |
چكيده
آماده سازي سطوح فلزي
مجموعه فرايندي كه جهت آماده سازي سطح فلزات پيش از اعمال رنگ صورت مي گيرد را Pre-treatment گويند كه شامل مرحله پيش چربيگيري، مرحله چربيگيري و مرحله فسفاتاسيون سطح مي باشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چكيده ................................ 1
مقدمه : آماده سازي فلز ............... 15
فصل اول : سابقه تاريخي
فسفاتكاري قبل از جنگ جهاني .......... 15
فسفاتكاري درطي جنگ جهاني .......... 19
توسعه در زمان جنگ ....................... 25
توسعه بعد از جنگ ......................... 27
فصل دوم : انديشههاي نظري
مكانيسمهاي واكنش........................ 30
زينك اورتوفسفاتها............................. 32
فسفات منگنز ................................. 32
فسفات آهن .................................. 33
تشكيل پوشش .............................. 33
شتابدهندهها ................................ 43
شتابدهندههاي نيكل و مس ............... 46
شتابدهندههاي اكسيد كننده ................ 47
شتابدهندگي نيترات ........................... 48
شتاب با تركيبات نيتر و آلي ............... 52
كنترل آهن فرو ................................ 55
شتاب دهنده كلرات ............................ 56
پوشش فسفات فلزات قليايي ................. 64
مشخصات پوششهاي فسفات و ديگر پوششهاي تبديلي ............... 70
پوششهاي زينك فسفات ............... 72
پوششهاي فسفات منگنز ............. 79
تكامل پوشش ................................. 79
ايست گازدهي ....................... 80
منحنيهاي زمان – و زن پوشش ...................... 80
اندازه گيري پتانسيل ................................. 80
آزمون ميكروسكپي ..................................... 82
وزن و ضخامت پوشش ...................... 83
خلل و فرج پوشش ..................................... 88
تردي هيدروژني ........................................... 93
فصل سوم : مهيا كردن سطح
مقدمه ................................................... 95
تميز كنندههاي قليايي ................................ 97
گرايشها جه تكامل تميز كننده قليائي .......................... 98
عوامل ظريف............... 100
زنگبري قليائي ............. 100
تميز كنندههاي حلالي ........... 101
چربيگيري با بخار ........... 102
تميزكاري با حلالهاي قابل امولسيون .............. 103
تميزكاري با حلالهاي امولسيون شده ............. 104
تميز كنندههاي حلالي ديگر .................. 104
تميز كنندههاي اسيدي ...................... 105
روشهاي تميزكاري مكانيكي و ويژه .......... 106
تميز كاري سايشي ....................... 106
تميز كنندههاي بخاري و فشار بالا ................. 107
تميز كاري الكتروليتي ................................... 107
تميزكاري مافوق صوتي ............................ 108
تميزكاري خطي و غير خطي ............................. 109
ارزيابي تميز كننده ................................. 110
فصل چهارم : پوششهاي پايه رنگ
مقدمه ................................................ 111
فرآيندهاي فسفات آهني سبك وزن .......114.
فرآيندهاي با تميز كننده جداگانه .......................... 114
تميز كننده / پوشش دهندهها (چربيگري و فسفاته توام) ............ 115
فرايندهاي زينگ فسفات به عنوان واسطه پيوندي رنگ با زمينه ... 118
فرآيند پاششي ................................... 120
آماده سازي براي رنگ الكتروليتي ..................... 124
سيستمهاي آندي ....................... 125
سيستمهاي كاتدي ................................ 132
زمينههاي روي، آلومينيوم و آميزة عناصر ..................... 145
آماده سازي براي پوشش پودر ....................................... 148
آماده سازي فولاد .......................................................... 150
آماده سازي سطوح روي و فولاد گالوانيزه ...................... 153
آماده سازي آلومينيوم .............................................. 157
محصول آميزهاي ............................... 157
فصل پنجم : پوشش دادن ضخيم با فسفات – فسفاتكاري ضخيم
مقدمه .................................... 159..
فرآيندهاي فسفات فرو .......................................... 160
فرآيندهاي فسفات منگنز ...................................... 161
فرآيندهاي زينك فسفات ........................................... 162
عمل پوشش كاري جهت جلوگيري از زنگ زدن .......... 163
مواد پوششي ضد زنگ ........................................... 165
پارافينها ................................................... 166
مواد محافظ آلي ...................................................... 166
پوششهاي فسفات سياه .................................... 167
فرآيند با دوام كردن ................................ 168
روانكاري سطح ياتاقان................................................ 168
فرآيند در عمل ............................ 170
تميزكاري و شستشو ........................... 171
آماده سازي ................................... 172
فسفات كردن با فسفات منگنز ........................... 172
خشك كردن و روانكاري ................................. 173
قطعات عمل شده ........................................ 174
فصل ششم :عمل آوردن قبل و بعد از فسفاتكاري
مهيا كردن قبل از فسفاتكاري ....................................... 178
عمليات بعد از فسفاتدار كردن .................................. 183
مواد عمل آورندة عاري از كروم .......................... 191
مواد عمل آورندة ديگر .............................. 192
فصل هفتم : فرآيند آماده سازي سطح خودرو .................. 194
فصل هشتم : آزمايشات ........................................ 200
تعاريف و مفاهيم ....................................... 203
نتيجه گيري........................................................ 213
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
پروژه رشته كامپيوتر به زبان SQL و VB (سيستم اداره برق)
دسته بندي |
ويژوال بيسيك Visual Basic |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
2.437 مگا بايت |
تعداد صفحات |
54 |
پروژه رشته كامپيوتر به زبان VB و SQL (سيستم اداره برق)
در اين پروژه از زبان برنامه نويسي ساده و پرطرفدار ويژوال بيسيك استفاده شده است.
در اين پروژه از پايگاه داده SQL 2008 استفاده شده است. (فايل هاي پايگاه داده با پسوند mdf و ldf)
اين پروژه شامل مستندات كامل و اصولي با فرمت word و قابل ويرايش به شرح فهرست زير است:
پيشگفتار :
مقدمه:
فصل اول
مشخصات و ويژگي هاي كلي نرم افزار
فرم هاي مورد استفاده در برنامه
فرم اصلي و صفحه آغازين:
فرم ثبت مشترك:
فرم اضافه كردن انشعاب:
فرم جستجوي فيش مشترك يا انشعاب:
فرم ثبت و يا حذف شخص:
فرم جستجوي شخص:
فرم مربوط به گزارش اشخاص :
فصل دوم
جداول مورد استفاده برنامه در پايگاه داده:
جدول شخص:
جدول انشعاب:
جدول ثبت نام(تخصيص انشعاب به شخص):
ارتباط بين جداول:
فصل سوم
نمودار ER سطح 1:
ارتباط بين موجوديت ها:
فصل چهارم
كد نويسي و توضيح كدها:
كد فرم ثبت اشخاص
كد فرم ثبت مشترك
كد فرم ثبت انشعاب
كد فرم جستجوي مشترك
كد فرم جستجوي شخص
كد فرم اصلي
منابع:
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
مقايسه تاثير الگوي روش مشاركتي و الگوي روش يادگيري انفرادي
دسته بندي |
روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
210 كيلو بايت |
تعداد صفحات |
164 |
چكيده :
هدف از انجام اين پژوهش مقايسه تاثير الگوي مبتني بر روش مشاركتي و الگوي مبتني بر روش يادگيري انفرادي بر ميزان يادگيري و ياد داري در درس علوم دانش آموزان دختر پايهي پنجم منطقه 5 تهران بوده است .
دراين پژوهش فرضيهها به اين نكته اشاره دارند كه بين دو الگوي مشاركتي و انفرادي تفاوت وجود دارد .
جامعه آماري را كليه دانش آمزان دختري كه در منطقه 5 درسال تحصيلي 87- 86 در شهر تهران به تحصيل مشغول بوده را شامل شده است .
جهت نمونهگيري از روش نمونهگيري تصادفي خوشهاي استفاده شده به اين صورت كه 40 نفر به صورت كاملاً تصادفي انتخاب شد و در دو گروه 20 نفري آزمايش و گواه تقسيم شدهاند .
ابزار جمع آوري اطلاعات آزمون محقق ساخته بود كه قبل و بعد از اعمال متغيرهاي مستقل بر روي دانش آموزان اجرا شد بعد از 20 روز از اجراي متغيرها نيز آزمون يادداري اجرا گرديد كه اين آزمون موازي آزمون يادگيري بوده . براي محاسبه معنيداري نتايج در بين گروهها از آزمون T مستقل استفاده شد .
نتايج اين پژوهش به اين شرح است :
الگوي مبتني بر روش يادگيري مشاركتي نسبت به الگوي مبتني بر روش يادگيري انفرادي در يادگيري و يادداري تفاوت معني داري را نتشان مي دهد .
چكيده :
فصل اول
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت تحقيق
فصل دوم
ادبيات پژوهش
يادگيري چيست ؟
سير تحول برنامههاي درسي علوم درجهان
هدفهاي درسي :
خصوصيات يك برنامه مطلوب :
ويژگيهاي سواد علمي فناورانه
اهميت روشهاي فعال تدريس
قوانين روش بارش فكري
روش مباحثهاي (بحث گروهي )
مراحل اجراي روش بحث گروهي
روش مكاشفهاي ( اكتشافي )
مرحله چهارم : هدايت جريان بحث و گفتگوي اصلي
محدوديتهاي اين روش
مباني گزينش الگوهاي تدريس
بررسي چند نمونه از الگوهاي تدريس
الگوي تدريس يادگيري بازي نقش
مفاهيم اساسي الگوي تدريس بازي نقش
الگوي تدريس پيش سازماندهنده
الگوي تدريس يادگيري از طريق همياري
يادگيري مشاركتي
نحوه استفاده از يادگيري مشاركتي
برتري يادگيري همياري بر يادگيري رقابتي و انفرادي
وظايف مهم در روش همياري :
محدوديتها :
روشي ديگر در اجراي يادگيري مشاركتي
سازماندهي يادگيري مشاركتي
الف) پژوهشها در ايران
ب) پژوهش درخارج از ايران
فرضيات تحقيق از اين قرارند :
فصل سوم
هدف هاي تحقيق :
فرضيه هاي تحقيق
نام گذاري متغيرهاي تحقيق :
تعاريف نظري
تعاريف عملياتي
- روش تحقيق :
روش نمونه گيري
- ابزار اندازه گيري
روايي و پايايي ابزار اندازه گيري :
فصل چهارم
تحليل توصيفي
تحليل استنباطي
فصل پنجم
بحث و نتيجه گيري
- روش تجزيه و تحليل داده ها
منابع فارسي
منابع انگليسي
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
طراحي، ارزيابي و اجراي دورۀ آموزش پيشگيري از سوء مصرف مواد
دسته بندي |
روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
287 كيلو بايت |
تعداد صفحات |
177 |
چكيده
طرح حاضر با هدف طراحي، ارزيابي و اجراي دورۀ آموزش پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر براي دانش آموزان مقطع متوسطه انجام يافته است. جهت طراحي دوره، نظريات سوء مصرف، پيشگيري و منابع مرتبط مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به موارد مشترك و متفاوت نظريات و دوره هاي پيشين و اعمال نظر متخصصين، دورۀ مذكور طراحي و تدوين شد و مورد تأييد 5 نفر از روان شناسان قرار گرفت. نگرش سنج دانش آموزان به مواد مخدر، پس از بررسي مباني نظري مرتبط و ابزارهاي پيشين به صورت مقدماتي طراحي گرديد. روايي محتوايي آزمون با استفاده ازضريب توافق داوران (28 نفر از اساتيد روان شناسي و مشاوره و عموماً با تجربۀ كار باليني با معتادان) مورد تأييد قرار گرفت. پايايي آزمون مذكور، با اجراي مقدماتي(Pilot)بر روي 30 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در سال سوم دبيرستان، با استفاده ازآلفاي كرنباخ محاسبه شده و ضريب بدست آمده 733/0 مي باشد. جهت اجراي دوره، 2 گروه از دانش آموزان مقطع دبيرستان در پايۀ سوم انتخاب شدند. با استفاده از طرح نيمه آزمايشي پيش آزمون، پس آزمون با گروه گواه پس از اجراي پيش آزمون بر روي گروه ها (نگرش سنج محقق ساخته)، دورۀ آموزشي طي 4 جلسه براي گروه آزمايشي برگزار گرديد. در نهايت، داده ها با استفاده از نرم افزار آماريSpss . 12و با استفاده از آزمون هايtمستقل وتحليل كوواريانس مورد بررسي قرار گرفت. تفاوت معني دار در نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در گروه آزمايشي گواه از اثر بخشي دوره در ايجاد نگرش منفي به سوء مصرف مواد مخدر داشته است و از اين رو دورۀ مذكور مي تواند در سطح وسيع تر براي پيشگيري اوليه كاربرد داشته باشد.
فهرست مطالب
چكيده ............................................. 1
مقدمه.............................................. 2
فصل اول: طرح كلي تحقيق
بيان مسئله....................................... 5
ضرورت ............................................ 11
اهداف تحقيق ................................... 12
سؤالات و فرضيات .............................. 12
تعاريف نظري اصطلاحات....................... 13
تعاريف عملياتي اصطلاحات................... 18
فصل دوم: مباني نظري و پيشينۀ پژوهش ها
پيشگيري از مصرف مواد مخدر ............... 20
رويكرد ها و نظريه هاي پيشگيري ........... 24
نگرش مثبت به مواد مخدر ..................... 36
نظريات سوء مصرف مواد مخدر ................ 50
رويكرد مهارت هاي زندگي ...................... 53
رويكرد مهارت هاي زندگي ...................... 66
برنامه هاي آموزش پيشگري در مدارس جهان 79
انگلستان ............................................. 80
آمريكا ................................................... 85
كويت .................................................... 93
ايران ................................................... 95
دورۀ پيشنهادي آموزش فرد- مدار پيشگري از سوء مصرف مواد مخدر 125
فصل سوم: روش شناسي
روش تحقيق.......................................... 134
جامعۀ آماري ......................................... 135
شيوۀ انجام طرح..................................... 135
ابزار اندازه گيري ..................................... 136
شيوۀ تجزيه و تحليل اطلاعات .................... 138
فصل جهارم: نتايج
نتايج بدست آمده از تجزيه و تحليل اطلاعات 141
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري
بحث و نتيجه گيري .................................. 146
محدوديت ها .......................................... 159
پيشنهاد ها ............................................ 160
منابع 167
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
بررسي رضايت زناشويي خانوادههاي زنان شاغل و خانه دار
دسته بندي |
روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
1.3 مگا بايت |
تعداد صفحات |
104 |
چكيده
امروزه شاهد افزايش روز افزون شاغل بودن زنان نسبت به گذشته مي باشيم كه اين تغيير نقش ها مي تواند رضايت زناشويي زوجين و همچنين جنبه هاي مختلف زندگي و فرزندان را تحت تاثير قرار دهد و از آن مي توان به عنوان عنصري موثر در تعارضات زناشويي ياد كرد بر اين اساس در اين پژوهش به مقايسه رضايت زناشويي زنان شاغل اداره هواشناسي استان آذربايجان شرقي و خانه دار و مردان داراي همسر شاغل و يا خانه دار در شهر تبريز پرداخته شد. جهت دستيابي به هدف كلي دو فرضيه تدوين گرديد.
1- بين شاغل بودن يا خانه دار بودن زنان و سطح رضايت از زندگي شان رابطه مستقيم وجود دارد
2- سطح رضايت از زندگي مرداني كه زنان خانه دار دارند بيشتر از سطح رضايت از زندگي مرداني است كه زنان شاغل دارند.
بدين منظور 60 نفر از زنان متاهل كه 30 نفر شاغل و 30 نفر خانه دار بودند و 60 نفر از مردان متاهل كه آنها نيز 30 نفر شان داراي همسر خانه دار و 30 نفر ديگر داراي همسر شاغل بودند انتخاب و بررسي شدند. روش تحقيق مورد استفاده در اين پژوهش، توصيفي نوع پس رويدادي بوده است براي سنجش ميزان رضايت زناشويي از پرسش نامه انريچ استفاده شد داده هاي حاصل از اين پرسش نامه از طريق آزمون t براي دو گروه مستقل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت نتايج حاكي از آن بود كه رضايت زناشويي زنان خانه دار بيشتر از زنان شاغل مي باشد همچنين نتايج نشان داد كه رضايت زناشويي مردان داراي همسر خانه دار بيشتر از مردان داراي همسر شاغل است.
كليد واژگان : رضايت زناشويي، شاغل، خانه دار.
فهرست مطالب
فصل اول: كليات تحقيق
مقدمه 2
بيان مساله 4
ضرورت و اهميت پژوهش 6
هدف تحقيق 7
فرضيه هاي تحقيق 8
متغيرهاي تحقيق 8
تعاريف عملياتي اصطلاحات 8
فصل دوم: ادبيات تحقيق
مقدمه 11
بخش اول: خانواده
كار كرد مطلوب خانواده 12
معني و مفهوم خانواده متعادل 14
خانواده مدرن 15
زير منظومه زن و شوهري 17
بخش دوم: تفاوت هاي زنان و مردان
نقش كروموزوم y در ايجاد تفاوت ها 19
تفاوت در رشد 19
تفاوت در علايق و رغبت ها 22
پرخاشگري 23
اضطراب 24
بخش سوم: رضايت زناشويي و عوامل موثر بر آن
رضايت زناشويي 25
ايجاد رضايت زناشويي 26
زوج خوشبخت و كامل 28
علل مشكلات و تعارضات در ميان زوجين 29
اثرات طلاق 30
نقش عشق در ازدواج و تداوم زندگي 32
مدل مثلث عشق استرنبرگ 33
اثرات نزديكي و فاصله در تداوم زندگي 36
نقش فشارهاي فرهنگي در رضايت زن و شوهر 37
پيشرفت فردي در زوجين 39
روابط جنسي 41
اختلافات مالي 42
روابط والدين و كودك 44
عوامل شخصي 45
حسادت 46
خشونت زناشويي 47
رضايت زناشويي و عقايد مذهبي 49
توصيه هاي تربيتي براي بحران زدايي 50
هفت اصل زندگي زناشويي كارآمد 52
بخش چهارم: اشتغال زنان
زنان شاغل 57
زنان خانه دار 60
تعارض بين نقش هاي شغلي و نقش هاي زوج ها در خانه 62
راه حل هاي پيشنهادي براي كاهش تعارض 62
نكات مثبت و منفي كار كردن زن 63
بخش پنجم: مروري بر پژوهش ها
تحقيقات انجام شده داخلي 65
تحقيقات انجام شده خارجي 66
فصل سوم: فرايندهاي روش شناختي
مقدمه 69
طرح تحقيق 69
جامعه آماري 70
روش نمونه گيري و حجم نمونه 70
ابزار گرد آوري اطلاعات 70
روش جمع آوري اطلاعات 75
روش هاي آماري تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق 75
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
بررسي رابطه بين هزينه دولت و رشد اقتصادي در ايران(سال 57 تا 92)
دسته بندي |
اقتصاد |
فرمت فايل |
doc |
حجم فايل |
4.823 مگا بايت |
تعداد صفحات |
171 |
چكيده
هدف از اين تحقيق، بررسي تأثير مخارج دولت روي رشد اقتصادي با استفاده از داده هاي
سري زماني در ايران از سال 1350 تا كنون است. مدل انتخابي ما، يك مدل ساده رشد
مطابق با مدل رم (1986) مي باشد كه مخارج دولت به مخارج سرمايه گذاري، مخارج
مصرفي و مخارج سرمايه گذاري انساني تفكيك مي شود. مخارج سرمايه گذاري دولت
تأثير مثبت و معني داري روي رشد اقتصادي دارد. همين طور مخارج سرمايه گذاري
انساني نيز در بلند مدت تأثير مثبت و معني داري روي رشد اقتصادي دارد.
مخارج مصرفي دولت در اين مدت تأثير منفي و معنا داري روي رشد اقتصادي دارد.
سرمايه گذاري خصوصي داراي يك تأثير مثبت و معني داري روي رشد اقتصادي است.
نتايج حاكي از آن است كه بيشترين تأثير مخارج دولت روي رشد اقتصادي مربوط به مخارج
سرمايه گذاري انساني است. كل مخارج دولت تأثير مثبت و معني داري روي رشد اقتصادي دارد و اين درحالي است كه مخارج سرمايه گذاري دولت، روي سرمايه گذاري بخش
خصوصي تأثير منفي و معني داري دارد.افزايش مخارج عمراني دولت روي رشد اقتصادي
يك تأثير مثبت و معني داري دارد. درحالي كه افزايش مخارج جاري دولت تأثير منفي و معني داري روي رشد اقتصادي دارد.
درست است كه مخارج سرمايه گذاري دولت تأثير مثبت و معني داري روي رشد اقتصادي
دارد اما نبايد فراموش كرد كه اين سرمايه گذاري در تضاد با سرمايه گذاري بخش
خصوصي است كه آن نيز تأثير مثبت و معني داري روي رشد اقتصادي دارد.
به نظر مي رسد كه دولت بايد بيشترين سرمايه گذاري را روي سرمايه انساني داشته باشد
و در تقويت بيشتر بخش خصوصي، با كاهش سرمايه گذاري خود و دادن فضاي بيشتر و مطمئن تر براي بخش خصوصي از طريق اجراي دقيق اصل 44 قانون اساسي بكوشد.
دولت بايد از مصرف گرايي فاصله بگيرد و مخارج مصرفي خود را به حداقل برساند.
فهرست مطالب
فصل اول – كليات
مقدمه ........... 1
1-1 تعريف مسأله و بيان سؤال هاي اصلي تحقيق ..... 2
1-2 ضرورت انجام تحقيق .......... 3
1-3 فرضيه هاي تحقيق .......... 3
1-4 اهداف تحقيق ................. 3
1-5 روش انجام تحقيق ........... 4
1-6 روش و ابزار گردآوري اطلاعات ........... 4
فصل دوم – مروري بر ادبيات موضوع
2-1 تعريف دولت و ماهيت آن ....... 5
2-2 بررسي نظريهها و مكاتب اقتصادي با تأكيد بر جايگاه دولت....... 10
2-2-1 مكتب مركانتيليسم ......... 10
2-2-2 مكتب فيزيوكراسي .......... 11
2-2-3 مكتب كلاسيك .............. 13
الف- آدام اسميت ........... 13
ب- ژان باتيست سه .............. 16
ج- توماس رابرت مالتوس ............... 17
د- ديويد ريكاردو ............... 18
هـ- جان استوارت ميل ................... 19
2-2-4 مكتب ناسيوناليسم اقتصادي ......... 21
2-2-5 مكتب ليبراليسم (آزادي طلبي)......... 23
الف- فردريك باستيا .................. 23
ب- شارل دونوايه ................... 25
2-2-6 مكتب نئوكلاسيك ............. 25
2-2-7 نظام بي دولتي يا آنارشيزم ............. 26
2-2-8 مكتب ديريژيسم (اقتصاد ارشادي).......... 30
2-2-9 مكتب نئوليبراليسم ......... 31
2-2-7 مكتب كينزيسم ............... 33
2-2-8 مكتب نئوكاپيتاليسم (سرمايهداري نوين)........... 39
فصل سوم – مروري بر پيشينه تحقيق
3-1 از ديدگاه نظري ............. 43
3-2 از ديدگاه تجربي ......... 44
3-2-1 بررسي تحقيقات انجام شده در ساير كشور ها .... 44
3-2-2 بررسي تحقيقات انجام شده در ايران ...... 51
فصل چهارم – ساختار مدل
4-1 مقدمه .......... 54
4-2 ساختار مدل ............... 55
4-3 تبيين مدل ................ 58
فصل پنجم – تخمين الگو و تفسير اقتصادي نتايج
5-1 مقدمه ................ 60
5-2 سري هاي زماني غيرساكن ......... 61
5-3 روش خودتوضيح برداري با وقفه هاي گسترده ...... 64
5-4 الگوي تصحيح خطا .............. 66
5-5 منابع آماري .................... 67
5-6 نتايج تخمين الگو ........................... 67
5-7 تفسير اقتصادي نتايج .................... 82
فصل ششم – نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات
نتيجه گيري ......... 85
ارائه پيشنهادات.................. 86
پيوست ها:
دادههاي آماري ...................... 91
نتايج كامپيوتري ........................ 94
جدولهاي آماري .................. 101
فهرست منابع 102
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید: